Visitation – professionelt, gennemtænkt og hurtigt​

Curam hjælper kommunerne, også når det brænder på, og vi kommer med et professionelt bud på, hvordan en opgave kan løses.

Vi satser på at give et tilbud, der hurtigt kan bringes videre til beslutning – og vi er klar til at iværksætte indsatsen umiddelbart herefter.

Faste medlemmer af visitationen:

  • Forstander aut. psykolog Flemming Zuschlag Christiansen
  • Behandlings-ansvarlig psykolog Katrine Herbst Ahlquist
  • Socialrådgiver Kim Heiner-Larsen

Hvordan helt konkret:

  1. Ring til Curam på 2112 5019 og bliv stillet videre til den relevante fagkonsulent for netop den målgruppe, som sagen vedrører, eller udfyld kontaktformularen og vi vender tilbage indenfor få timer.
  2. Orienterer kort om sagen til fagkonsulenten, som med det samme kan oplyse om sagen er inden for Curams målgruppe og område, og om vi kan løse opgaven. Hvis ikke, så kan vi ofte henvise til relevante samarbejdspartnere.
  3. Send (udvalgte) sagsakter til Curam (gerne elektronisk, som sikker post), som af det faste visitationsteam læses igennem fra dag til dag. Skriftlig kontrakttilbud tilsendes efterfølgende.
  4. Der afholdes informationsmøde med sagsbehandler, familien, barnet/den unge og forældre, hvorefter indsatsen kan igangsættes. Indsatsen kan typisk iværksættes inden for 10 til 12 arbejdsdage – i akutte tilfælde så snart vi har personalet med de nødvendige kompetencer, ofte indenfor 2-3 dage. Det skal dog bemærkes, at vi kun siger ja til den sag, hvis vi er helt sikker på, at vi har personale med de rette kompetencer.
​​

Fandt du ikke det, du ledte efter?​​

Behandlingsinstitutionen Curam ApS

Hovedgaden 79-81, 4050 Skibby   |   Tlf.: 21 12 50 19   |   E-mail: post@curam.dk | Find os på Tilbudsportalen og LOS